E-Katalog
+90 262 658 01 45
Stok Tanker

Semi Treyler

Gövde ve bombe imalinde; EN10160’a göre laminasyon kontrolünden geçmiş EN10204’e göre minimum 3.1. Sertifikalı düzeye sahip; EN10028-3 standardına uygun P355 GH saclar kullanılmaktadır.

Bütün birleşme yerlerinde EN 1708 ve EN9692-2’e uygun kaynak ağzı açılmaktadır. Kaynak dolgu malzemelerimiz EN ISO 1417’ye uygun Loyd sertifikalıdır. Kaynaklar, bağımsız gözetim kuruluşu tarafından onaylanmış WPQR’lara göre oluşturulan WPS’lere uygun olarak yapılamaktadır. Semitreyler tesisler arasında LPG transfer edelebilecek şekilde dizayn edilmektedir. Tank tesisatı yapılırken güvenlik ve insan sağlığını tehlikeye sokacak her türlü durum göz önüne alınmaktadır. Aksesuarlar ve tesisat dizayn edilirken bakım ,operasyon ve değiştirme kolaylığı dikkate alınmaktadır. Operatörün her dolum ve boşaltımda kullandığı hortum giriş ve çıkış bağlantı ağızları ergonomik şekilde aracın arka kısmında konumlandırılmaktadır.


Genel

Yarım şase olarak dizayn edilen dorse, 2007/46 EU direktifine göre tip onayı alınmış olup, ADR’ye uygun olarak üretilmektedir.
Gövde ve bombe imalinde; EN10160’a göre laminasyon kontrolünden geçmiş EN10204’e göre minimum 3.1. Sertifikalı düzeye sahip; EN10028-3 standardına uygun P355 GH saclar kullanılmaktadır.

  • Treyler , yarım şase şeklinde imal edilecek olup, şase de yüksek mukavemetli çelik kullnılmaktadır.
  • Yol koşullarında tam yük ile seyir edebilecek mukavemette dizayn ve imal edilmektedir.
  • Tankın treyler şasesine bağlantısı tank üzerinde bulunacak semer şeklindeki ayaklar yardımıyla yapılmaktadır.
  • Ayaklar tanka direk kaynatılmadan, ayak ve tank arasına güçlendirme plakaları (Reinforcement pad) kaynatılmaktadır.
  • Şase-tank bağlantısı; tank ayaklarının şase üzerine cıvatalanması ile yapılacaktır. Gerektiğinde bu cıvata bağlantıları sökülerek şase ve tank birbirinden ayrılabilmektedir. Böylece tanka ve şaseye ayrı ayrı müdahale etme imkanı olacaktır.
  • Şase-tank bağlantılarında 8.8 kalite M16 ebadında anahtar başlı cıvata ve 8 kalite M16 flanşlı somun kullanılmaktadır. Cıvata sayısı ve ebatları projede belirtilecek olup, cıvata hesabı MÜŞTERİ’a talep etmesi durumunda ibraz edilmektedir.
  • Şaselerdeki tüm parçalar SA 2 ⅟2 kalitesinde yüzey görünümü elde etmek için kumlama yapılmaktadır.
  • Hedeflene yüzey pürüzlülük değeri 40 Rz olacaktır.
  • Kumlama sonrası şase gövdesi Epoksi esaslı gri renkli astar boya ile kuru film kalınlığı 60 mikron olacak şekilde boyanmaktadır.
  • İşlemler sonrası astar boyalı yüzey üzerine akrilik poliüretan esaslı 60 mikron film kalınlığında (RAL 7021) boya uygulaması yapılmaktadır.
Isıl İşlem
  • Tankın sadece bombeleri gerilim giderme tavına tabi tutulmaktadır.
  • Gerilim giderme tavlaması 600 ͦC yapılmaktadır.
  • Yapılan tavlama işlemi otomatik olarak kayıt altına alınmaktadır. Kayıtlarda , operasyon süresi, bekleme ve soğuma süreleri zaman-sıcaklık grafiği şeklinde onay kuruluşu ve müşteri'ye sunulmaktadır.
  • Radyografik Kontrol
  • Tank kaynak dikişleri dizayn koduna uygun olarak radyografik kontrolden geçirilmektedir.
  • Radyografik çekimler EN ISO 17636-1 ve EN ISO 17636-2 stanardına uygun yapılmaktadır.
  • Film Çeken Personelimiz PED’e göre sertifikalıdır.
  • Radyografik Muayeneler Yüksek Hassasiyetli, Panoramik ve doğrusal X-Ray cihazları kullanarak yapılmaktadır.
  • Bu kontroller sertifikalı personel tarafından yapılmaktadır.

  • Penetrant Testi veya Manyetik Parçacık Testi
  • Nozul-Gövde ve Menhol-Gövde kaynakları penetrant veya manyetik parçacık test yöntemi ile kontrol edilmektedir.

  • Hidrostatik Test
  • İmalat bitiminde tanklara, dizayn kuralları ve standartlar gereğince hidrostatik test yapılmaktadır.
  • Hidrostatik test sırasında temiz ve tatlı su kullanılacaktır. Tank malzemeleriyle tepkimeye girebilecek hiçbir akışkan ile hidrostatik test yapılmamaktadır.
  • Suyun ve ortamın sıcaklığı 15 ͦ C’nın altında olması durumunda hidrostatik test yapılmamaktadır.
  • Hidrostatik teste bağımsız onay kuruluşu refakat etmektedir. İstenilmesi halinde müşteri teste nezaret edilmektedir.
  • Hidrostatik testi müteakip tankın içi ve dahili tüm borular sudan arındırılmaktadır.
  • Tankın içi reaktif olmayan gaz’la purge edilmektedir.

  • Sızdırmazlık Testi
  • Tank tesisatı hidrostatik test sonrasında reaktif olmayan gaz ile basınç testine tabi tutulmaktadır.
  • Pnömatik test sırasında bağlantı yerleri köpük ile kontrol edilmektedir.
  • Sertifikalandırma

  • Tanka uluslararası bağımsız denetim şirketi tarafından Avrupa direktifine uygun ADR sertifikası verilmektedir.
  • Araç uygunluk belgesi T9 belgesi tankın dizayn ve sertifikalandırılmasında EN 12493:2013 direktifi esas alınmaktadır.

  • İmalat Aşaması

  • Treylerde kullanılan çamurluklar plastik malzemeden imal edilecektir.
  • Armatürler muhafaza dolabı s355 veyagalvaniz malzemeden imal edilmektedir.
  • Armatürler muhafaza dolabının kapağı amortisörlü ve amortisörler, kolay montaj ve demontaj edilebilecek şekilde konumlandırılmaktadır.
  • Armatür muhafaza dolabının kapağında çelik kilit sistemi kullanılmaktadır.
  • Armatür muhafaza dolabının kapağı kauçuk fitil ile çepeçevre sarılmaktadır. Partikül, yağ, kir gibi istenmeyen maddelerin dolabın içerisine girmesine mani olacak şekilde tüm açıklıklar kapatılmaktadır.
  • Dolap kapağı üzerinde yazılmış P&ID diyagramı ve tesisat açıklaması tank dolabı içinde, görülebilecek bir yere monte edilmektedir.
  • Tankta, herhangi bir tehlike durumunda internal vanaları kapatarak tanktaki LPG akışını durdurmak üzere tasarlanmış 2 adet acil stop butonu bulunmaktadır. Acil stop butonlarına basıldıktan maksimum 5 saniye sonra internal vanalar kapanmaktadır.
  • Tankta, Anti-Away uyulaması bulunmaktadır. Anti-Tom Away Sistemi sayesinde armatür muhafaza dolabı kapağı açıkken aracın sistem devreye girerek aracın hareketi engellemektedir.
  • Anti- tow- away uygulamasında kullanacak ekipmanlar,fren sistemi üreticilerinin orijial parçalarından oluşmaktadır.
  • Tankın arka armatür dolabının her iki yanına plastikten imal, yaygın dolabı monte edilmektedir. İçlerine 6 kg kimyevi toz ihtiva eden yangın tüpleri monte edilmektedir.
  • Tank üzerinde güneşlik bulunmamaktadır.
  • Tank içinde bulunan dalgakıran sertifikalı malzemelerden imal edilmektedir.
  • Dalgakıran istavroz tipi, sökülebilirdir. Dalgakıran gerektiğinde tank dışına menholden çıkarılabilecek şekilde dizayn edilmektedir.
  • Dalgakıranlar ve dalgakıran bağlantı plakaları gövdeye direk montaj edilmemektedir.
  • Dalgakıranlar tank gövdesi üzerine konumlandırılacak dablinlere montaj edilmektedir.
  • Dalgakıran montajında cıvata-somun bağlantısı yapılmaktadır.
  • Dalgakıranların tank içinde kapattığı yüzey alanı, ilgili standartlarda belirtilen ölçüye uygun olarak dizayn edilmektedir.
  • Paslanmaz malzemeden imal edilecek olan tank etiketi kolay görülebilecek bir yere montaj edilmektedir. Etiket üzerindeki veriler, minimum standardın isteklerini karşılayacak düzeyde olacaktır.